Czy TV Trwam ma przegrać z „podróbką”?

Do KRRiT wpłynęło jak na razie 12 zgłoszeń w konkursie na nadawanie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej MUX-1. Jest tam miejsce dla czterech kanałów.

Do rywalizacji stanęły m.in. Agora z Kino Polska, PMPG z Astro, 4fun Media i Apella. Najwięcej emocji budzi sprawa TV Trwam. Fundacja „Lux Veritatis” ma nadzieję, że tym razem znajdzie się na multipleksie miejsce dla tej stacji. Ofertę dotyczącą programu społeczno-religijnego oprócz „Lux Veritatis” złożyła także firma Media Works. To spółka zależna Point Group, która wydaje tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”.

Do pojawienia się tego konkurenta odniósł się o. Tadeusz Rydzyk w wywiadzie dla portalu wPolityce.pl. Zapytany, czy nie obawia się, że „spróbują dać ludziom jakąś podróbkę”, odpowiada: „Tak, ta informacja bardzo niepokoi. Byłoby to oczywiście bardzo dziwne gdyby wydawca pisma takiego jak »Wprost« otrzymał koncesję na stację społeczno-religijną. To by świadczyło o tym, że jakąś swoją religię lansują... Wiadomo jakie jest »Wprost« –  absolutnie antykatolickie, antychrześcijańskie”.

Dyrektor Radia Maryja zwrócił też uwagę na fakt, że dwa dni przed upływem terminu składania wniosków o koncesje, „Wprost” przyznał nagrodę prezydentowi Komorowskiemu. „A przecież Jan Dworak reprezentuje w Krajowej Radzie prezydenta. To wskazuje na możliwość iż jest to dużo głębsza, zaplanowana operacja wstawienia w miejsce należne Trwam podróbki” – powiedział.

Cztery wybrane w konkursie stacje wejdą w miejsce kanałów TVP, które są tam tymczasowo. Telewizja Polska ma zwolnić miejsce najpóźniej do 27 kwietnia 2014 roku.

«« | « | 1 | » | »»

TAGI| KRRIT, TV TRWAM

Reklama

Reklama