Nie tylko rozwój intelektualny, ale też wychowanie oparte na chrześcijańskich wartościach - taki model edukacji chcą zaproponować rodzicom twórcy dwóch nowych szkół podstawowych w Katowicach
Dla uczniów szkół katolickich to właśnie szkolna wspólnota jest podstawowym miejscem spotkania z Kościołem. Dlatego też bardzo istotna jest odnowa jej tożsamości wyznaniowej – piszą irlandzcy biskupi w związku z przeżywanym obecnie w tym kraju tygodniem szkół katolickich.
Uczniowie II klasy Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Świętej Rodziny przygotowali spektakl przedstawiający życie i główne przesłanie Jana Pawła II, by poznać lepiej jego życie i naukę.
Na potrzebę bycia człowiekiem pasji oraz pełnym entuzjazmu zwrócił uwagę Papież podczas audiencji dla młodzieży z katolickiego zespołu szkół im. św. Grzegorza Barbarigo z Padwy.
W Polsce na koniec ub.r. żyło ponad 36,6 mln katolików, którzy stanowili prawie 96 proc. ludności kraju.
Tuż przed północą naszego czasu papież spotkał się z na Papieskim Uniwersytecie Katolickim Ekwadoru ze światem szkół i uniwersytetów. Po wypowiedziach studentów, nauczycieli i rektora uniwersytetu wygłosił też swoje przemówienie.
Przemówienie Benedykta XVI na spotkaniu świadectw w Miasteczku Sztuki i Nauki w Walencji
Kościół w Portugalii przed wizytą papieża Franciszka w Fatimie.
„Rodzice mają prawo do edukacji swoich dzieci” – stwierdził na Uniwersytecie św. Damazego w Madrycie kard. Fernando Filoni, prefekt watykańskiej Kongregacji ds. Ewangelizacji Narodów. Poparł tym samym stanowisko Episkopatu Hiszpanii, szkół katolickich oraz rodziców, w reakcji na wypowiedź hiszpańskiej minister edukacji, która to prawo podważyła.
W trzecim dniu wizyty w USA Benedykt XVI przybył 17 kwietnia po południu na Katolicki Uniwersytet Ameryki , aby spotkać się z pracownikami katolickich uczelni oraz z przedstawicielami placówek oświatowych różnych szczebli z całego kraju.
Śledź wypowiedzi papieża Franciszka na Twitterze.
„Kto przyjmuje migranta, przyjmuje Chrystusa” – zaznacza Franciszek i dodaje: „Migrantowi trzeba towarzyszyć, wspierać go i integrować”.