W Jerozolimie, w trzecim dniu modlitwy ekumenicznej, chrześcijanie prosili o dar jedności w luterańskim kościele Zbawiciela, położonym w sąsiedztwie bazyliki Kalwarii i Bożego Grobu.
W Ziemi Świętej Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan miał początek w niedzielę 22 stycznia, po zakończeniu ormiańskich uroczystości Bożego Narodzenia.
Tegoroczny program ekumenicznej modlitwy rozpoczął się w anglikańskiej katedrze św. Jerzego. W przygotowanie i organizację spotkań włączyli się, oprócz wspólnoty anglikańskiej, Ormianie z katedry św. Jakuba, luteranie z kościoła Zbawiciela, wspólnota etiopska i koptyjska oraz katolicy pod przewodnictwem patriarchatu łacińskiego.
W czwartek (26.01) modlitwa o jedność odbędzie się tradycyjnie w Wieczerniku na Syjonie. Liturgia celebrowana w miejscu, gdzie Pan Jezus modlił się, „aby wszyscy byli jedno”, jest najważniejszym momentem ekumenicznej modlitwy w Jerozolimie.
W Ziemi Świętej wyznawcy Jezusa Chrystusa zrzeszeni są w trzynastu głównych Kościołach, z których sześć należy do Kościoła katolickiego, a siedem pozostałych nie uznaje zwierzchnictwa Papieża. Wszystkie wspólnoty z wyjątkiem patriarchatu greckoprawosławnego uczestniczą w Tygodniu Modlitw o Jedność Chrześcijan.
Ziemia Święta, gdzie istnieją wszystkie główne wspólnoty chrześcijańskie, jest najbardziej wskazanym miejscem ekumenicznej modlitwy i dialogu. Dialog ten realizuje się nie tyle na płaszczyźnie dyskusji teologicznych, lecz w codziennym życiu. Można nazywać go „ekumenizmem filiżanki kawy czy herbaty“. Jednym z uprzywilejowanych momentów spotkań ekumenicznych jest wymiana życzeń z okazji świąt Bożego Narodzenia czy Wielkanocy.
Biuro Prasowe Stolicy Apostolskiej opublikowało komunikat po tym spotkaniu.
„Nie bójmy się prosić, zwłaszcza gdy wydaje nam się, że na to nie zasługujemy".
Została podarowana w 1963 r. Pawłowi VI przez ówczesnego ambasadora Brazylii.
„Abyśmy zrozumieli wzajemną zależność wszystkich istot stworzonych".
Wraz z nim świętymi zostanie uznanych sześcioro innych błogosławionych.