Papież Franciszek odwiedził rzymską parafie Najświętszego Sakramentu.
Przesłanie Franciszka do ugandyjskiej młodzieży.
Katecheza papieża Franciszka z 18 marca 2015 roku.
Do wielkodusznego przyjmowania każdego dziecka, będącego darem Boga i patrzenia na nie oczyma Jezusa zachęcił Papież podczas audiencji ogólnej 14 października 2015.
W najbliższy wtorek ukaże się nowa książka „wywiad-rzeka” z Papieżem pod tytułem: „Bóg i przyszły świat”. Stanowi ona zapis rozmów, jakie przeprowadził z Ojcem Świętym dziennikarz z włoskiego dziennika La Stampa, Domenico Agasso. Książka ukaże się nakładem wydawnictwa Edizioni Piemme-LEV. Franciszek dzieli się w niej swoim duchowym odczytaniem problemów współczesnego świata. Przypomina m.in., że nie można dalej produkować broni zamiast ratować ludzkiego życia.
Wychowywanie oznacza nie tylko tłumaczenie teorii, ale przede wszystkim wchodzenie w dialog, tak by zwyciężało myślenie oparte na dialogu - mówi papież Franciszek w wywiadzie "Bóg jest młody".
O miłości Boga do każdego z dzieci, o tym, że są one radością nie tylko swoich rodziców, ale także Kościoła i ludzkości przypomniał Ojciec Święty w orędziu na Światowy Dzień Dziecka, który będzie po raz pierwszy obchodzony 25 i 26 maja w Watykanie. Jego hasłem są słowa: „Oto czynię wszystko nowe” (Ap 21, 5)
III Światowe Spotkanie Rodzin z Ojcem Świętym w Rzymie zostało poprzedzone Międzynarodowym Kongresem Teologiczno-Pastoralnym, który obradował w Auli Pawła VI w dniach 11-13 października na temat: «Dzieci są wiosną rodziny i społeczeństwa». Spotkanie odbyło się w Roku Wielkiego Jubileuszu 2000 r.
Wartości człowieka nie mierzy się oceniając jego ograniczenia fizyczne, czy umysłowe. Niepełnosprawni są jak skrzynia skarbów – wystarczy ją odkopać, otworzyć i cieszyć się bogactwem wnętrza.
Orędzie ojca świętego Franciszka na 49 Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu, 2015.
Śledź wypowiedzi papieża Franciszka na Twitterze.
„Kto przyjmuje migranta, przyjmuje Chrystusa” – zaznacza Franciszek i dodaje: „Migrantowi trzeba towarzyszyć, wspierać go i integrować”.