„Dialog katolicko-żydowski ma dla chrześcijan podstawowe znaczenie, gdyż ze względu na nasze korzenie potrzebujemy judaizmu". Takie stwierdzenie znajdujemy w „L'Osservatore Romano" z 17 stycznia, które zamieszcza artykuł sekretarza Komisji ds. Kontaktów Religijnych z Judaizmem ks. Norberta Hofmanna.
Publikacja jest związana z obchodzonym w wielu Kościołach lokalnych Dniem Judaizmu. Autor przypomina, że nie przypadkiem Słowo Boże stało się Ciałem w narodzie żydowskim oraz wskazuje, że fakt ten ma ogromne znaczenie dla chrześcijańskiej teologii i biblistyki.
Ks. Hofmann stwierdza, że w ostatnim okresie miał miejsce dynamiczny rozwój relacji z Wielkim Rabinatem Izraela, zapoczątkowany pielgrzymką Jana Pawła II do Ziemi Świętej w roku 2002. Dialog z judaizmem w Izraelu, jedynym kraju, gdzie chrześcijanie mieszkają pośród większości żydowskiej, napotyka problemy etniczne. Jest on jednak znakiem nadziei, a dotychczasowe siedem spotkań reprezentantów Kościoła katolickiego z przedstawicielami ortodoksyjnego judaizmu dało obiecujące rezultaty.
Kolejne takie spotkanie odbędzie się w Rzymie w dniach 9-11 marca 2008 r. Dialog z Wielkim Rabinatem Izraela otwiera możliwość rozmów z całym ortodoksyjnym judaizmem w diasporze, poza państwem Izrael. „Gdy chrześcijanom i żydom udaje się wspólnie świadczyć o miłości Boga do ludzkości, mamy do czynienia z działaniem Ducha Świętego. Taki jest właśnie prawdziwy, najgłębszy sens obchodzonego właśnie „Dnia Judaizmu” – stwierdza na łamach „L’Osservatore Romano” sekretarz watykańskiej komisji odpowiedzialnej za kontakty z żydami.
Papież rozmawiał wieczorem w Castel Gandolfo z dziennikarzami.
Ojciec Święty wyraził uznanie wobec tych, którzy podejmują tę posługę.
Aby przywódcy narodów byli wolni od pokusy wykorzystywania bogactwa przeciw człowiekowi.
„Jakość życia ludzkiego nie zależy od osiągnięć. Jakość naszego życia zależy od miłości”.
Znajduje się ona w Pałacu Apostolskim, w miejscu dawnej Auli Synodalnej.
Bp Janusz Stepnowski przewodniczył Mszy św. sprawowanej przy grobie św. Jana Pawła II.