Stolica Apostolska przypomniała, że pierwszym celem edukacji jest integralny rozwój osobowości.
Ma on obejmować także w wymiar religijny, zarówno jeśli chodzi o wiedzę, jak i system wartości. Stanowisko watykańskie na stałej sesji konferencji europejskich ministrów edukacji w Stambule, w dniach 4-5 maja, przedstawił abp Michael Miller. Zdaniem sekretarza Kongregacji do spraw Wychowania Katolickiego Europa potrzebuje takich działań edukacyjnych, które zachęcałyby do tworzenia klimatu dialogu.
W atmosferze spokoju uczniowie i studenci powinni mieć możliwość nawiązywania i rozwijania relacji pozytywnych. Dlatego konieczne jest wytyczenie jasnych celów pedagogicznych, które pomagałyby w przezwyciężaniu radykalnego indywidualizmu. Można to czynić kształtując w młodzieży raczej solidarność niż współzawodnictwo, raczej współpracę i gościnność wobec innych niż izolację i obojętność – stwierdził abp Miller.
„Nie bójmy się prosić, zwłaszcza gdy wydaje nam się, że na to nie zasługujemy".
Została podarowana w 1963 r. Pawłowi VI przez ówczesnego ambasadora Brazylii.
„Abyśmy zrozumieli wzajemną zależność wszystkich istot stworzonych".
Wraz z nim świętymi zostanie uznanych sześcioro innych błogosławionych.
W chrześcijańskiej dobroczynności nie ma podziału na dobroczyńców i beneficjentów.