Ujawniona we wtorek obietnica Watykanu, że na terenie Rosji nie będzie struktur Kościoła greckokatolickiego cieszy prawosławnych. Niekoniecznie jednak przybliża pojednanie między Cerkwią a Kościołem katolickim - stwierdza Gazeta Wyborcza.
Podczas środowej audiencji ogólnej Benedykt XVI powrócił do rozważań na temat dziedzictwa św. Pawła i nauki płynącej z jego pism.
Pisma św. Jana Apostoła były przedmiotem katechezy Benedykta XVI podczas audiencji ogólnej 9 sierpnia w Auli Pawła VI w Watykanie.
– Nie możemy milczeć, kiedy wierni porzucają Kościół – mówił abp Rino Fisichella, który stanął na czele Rady ds. Nowej Ewangelizacji. – Nadszedł czas, by wyraźnie i odważnie zabrać głos, bo jesteśmy głosicielami Ewangelii.
Każdego roku przy okazji Wielkiego Postu Kościół zachęca nas do szczerego przeanalizowania własnego życia w świetle wskazań Ewangelii. W tym roku pragnę wam przedstawić parę refleksji, dotyczących rozległego zagadnienia sprawiedliwości, obierając za punkt wyjścia słowa św. Pawła: «Jawną się stała sprawiedliwość Boża (...) przez wiarę w Jezusa Chrystusa» (Rz 3, 21-22).
Tylko dążąc na co dzień do świętości możemy w pełni realizować swe człowieczeństwo - przypomniał Benedykt XVI na audiencji ogólnej. Żyjąc z Bogiem stajemy się Jego światłem dla ludzi i świata. Taka była konkluzja Papieskiej katechezy o św. Grzegorzu z Nyssy.
Życie i nauczanie św. Chromacjusza z Akwilei było przedmiotem katechezy Benedykta XVI podczas audiencji ogólnej, która odbyła się 5 grudnia w Auli Pawła VI w Watykanie.
Przypomnienie bliskowschodnich korzeni chrześcijaństwa i postać św. Efrema Syryjczyka były przedmiotem katechezy Benedykta XVI podczas audiencji ogólnej 28 listopada.
Założycielem Kościoła w Bizancjum miał być brat św. Piotra, Apostoł Andrzej.
Jan Paweł II opowiadał się za wolnością polityczną, gospodarczą, religijną, za prawami człowieka. Przyczynił się do przełomu 1989 roku. Uczył, że wolność łączy się z szukaniem prawdy, że jej celem jest miłość.
Śledź wypowiedzi papieża Franciszka na Twitterze.
Papieska intencja na maj.