**Czas trwania pielgrzymki:** 8-14 czerwca 1987 r. **Trasa:** Warszawa - Lublin - Tarnów - Kraków - Szczecin, Gdynia - Gdańsk - Częstochowa - Łódź - Warszawa. **Cel:** udział w II Krajowym Kongresie Eucharystycznym; beatyfikacja Karoliny Kózkówny i bpa Michała Kozala
Trzecia pielgrzymka Jana Pawła II do Ojczyzny, tak jak dwie poprzednie, miała charakter religijny, zawierając jednocześnie treści moralne i społeczne. Bezpośrednio wiązała się z II Krajowym Kongresem Eucharystycznym, któremu osobiście przewodniczył Ojciec Święty. Myślą przewodnią pielgrzymki było powiązanie Eucharystii z innymi sakramentami w wymiarze osobistym i społecznym. Jednocześnie Papież odwoływał się do polskiego dziedzictwa narodowego, do doświadczeń ostatnich lat i do aktualnej sytuacji kraju. Wskazał główne kierunki pracy duszpasterskiej Kościoła w Polsce oraz zadania ludzi wierzących w życiu osobistym, zawodowym i publicznym. Wyniósł także na ołtarze nowych polskich błogosławionych: biskupa Michała Kozala i Karolinę Kózkównę.
Dokumentacja wizyty - papieskie przemówienia
Dziennik wizyty - śladem papieża w 1987 roku
Jak głosił Komunikat Rządu PRL... - Z przemówienia ministra W. Loranca, kier. Urzędu ds. Wyznań, 17.06.1987
5 filmów, które można zobaczyć na stronach TVP
Słowa, które trudno zapomnieć - Z przemówienia Jana Pawła II na lotnisku Okęcie, 8 czerwca 1987
Homilia wygłoszona w czasie mszy św. odprawionej dla świata pracy - Gdańsk, 12 czerwca 1987
Homilia w czasie liturgii słowa skierowana do młodzieży na Westreplatte - Gdańsk-Westerplatte, 12 czerwca 1987
Homilia w czasie mszy św. beatyfikacyjnej bp Michała Kozala - Mszę św. odprawiono na Placu Defilad na zakończenie Krajowego Kongresu Eucharystycznego w Warszawie 14 czerwca 1987 r.
Czułem się odmieniony i uzbrojony - Wspomina Lech Wałęsa, były prezydent RP
Polski Wieczernik - Sebastian Musioł
W roku 1987 ...
aktualna ocena | |
głosujących | |
Ocena |
bardzo słabe |
słabe |
średnie |
dobre |
super |
W audiencji uczestniczyła żona prezydenta Ukrainy Ołena Zełenska.
Nazwał to „kwestią sprawiedliwości”, bardziej, aniżeli hojności.
Dla chrześcijan nadzieja ma imię i oblicze. Dla nas nadzieja to Jezus Chrystus.
Ojciec święty w przesłaniu do uczestników spotkania pt. „Dobro wspólne: teoria i praktyka”.