• Zibi89
    16.08.2014 15:26
    Zły głupiec o bezwolnej woli (o. Escriva - wiadomość dnia 16 VIII 2014r.) chciałby przedstawić:

    Krótkie studium przypadku Unii Europejskiej:

    1. do II 1992 roku, czyli przedłożenia TUE do ratyfikacji projekt integracji europejskiej rozwija się powolnie, lecz harmonijnie. Unia od 1997 roku wprowadzała traktaty reformujące nie spełniając w pełni założeń poprzednich, dot. to głównie Traktatu ustanawiającego UE.

    2. Wspólnoty Europejskie integrujące się dotąd odgórnie powinny na etapie powołania Unii wypracowane mechanizmy przekazać na ręce obywateli UE, czyli mówiąc inaczej projekt integracji powinien od tego momentu nosić znamiona integracji oddolnej (integracja polityczna poprzez bezpośrednie sprawowanie władzy przez obywateli na drodze referendalnej). Ze wszelkimi kompetencjami do rozstrzygania spraw ważnych dla pogłębiania współzależności gospodarczej i politycznej (m.in. problematyka przedstawicielstw dyplomatycznych UE, polityka imigracyjna czy nałożenie limitów produkcyjnych) lub wyłączenia pewnych sektorów z dalszych procesów integracji.

    3. Komisja Europejska jako jedyne ponadnarodowe przedstawicielstwo technokratyczne UE powinna koordynować władzę sprawowaną przez obywateli wg procedur demokracji bezpośredniej (odejście od demokracji przedstawicielskiej – problem legitymacji decyzji nieuznawanej przez wyborców).

    4. Respektowanie przez UE zasad Karty NZ, w tym zasady suwerennej równości. Procedury głosowania większością kwalifikowaną wg parytetu liczby ludności, głosowanie ważone oraz dopuszczenie wzmocnionej współpracy działają dezintegrująco. Wprowadzają podział na państwa przywódcze i państwa dostosowujące się – na równych i równiejszych.

    5. Likwidacja biurokracji unijnej (pozostawienie KE i TSUE). Unieważnienie przez TSUE mocy prawnie obowiązujących źródeł prawa pierwotnego i wtórnego niezgodnych z legitymacją obywatelską w całości lub wyłączenie niekonstytucyjnych zapisów.

    6. Państwa członkowskie powinny przedstawiać obywatelom wizję:

    a) pogłębienia współzależności gospodarczej wszystkich państw członkowskich, co wpłynie korzystnie także na wypełnianie klauzul solidarnościowych i sojuszniczych casus foederis
    zawartych w Traktacie Waszyngtońskim i Lizbońskim

    b) przeznaczenia na rozwój nowych państw członkowskich (od 2004r.) takich sum pieniędzy, które pozwolą tym państwom w maksymalnie ograniczonym czasie osiągnąć poziom rozwoju
    gospodarczego, minimum równemu średniej unijnej; wspierać w tych państwach usprawnienie procedur inwestycyjnych, które pomogą odrabiać stracony dystans, a przede wszystkim podjąć kompleksową walkę z korupcją i lobby, temat dekomunizacji w państwach Europy Środkowej i Wschodniej, w których proces ten nie został przeprowadzony, w tym także w Polsce, do których do dziś stosowana jest mapa mentalnościowa.

    c) równoważenia dostępu do mediów dla wszelkich środowisk społecznych, za wyjątkiem tych, które niekorzystnie pod względem moralnym (światopogląd marksistowski) i dezintegrująco (interes narodowy ponad kompleksową wykładnią interesu wspólnoty jako całości) wpływają na procesy integracji.

    d) podjęcia problematyki współistnienia i koordynacji wizji ETBiO (w tym OUBZ) oraz WPZiB,
    bezpieczeństwa zbiorowego - NZ i kooperatywnego – OBWE, projektu przyszłego porządku międzynarodowego – być może wg koncepcji przedstawionej przeze mnie wcześniej w wymiarze dialogicznym, co jest istotne w kontekście możliwej eskalacji konfliktu na Ukrainie.

    e) nienarzucania wyższości idei politycznej. Stawianie dobra wspólnego państw członkowskich UE,
    państw trzecich oraz całej społeczności międzynarodowej ponad partykularne interesy.
    Geoekonomia w miejsce geopolityki. Współpraca w miejsce rywalizacji i konfrontacji. Współpraca gospodarcza z Unią Eurazjatycką jako ekonomicznym obszarem zintegrowanym w regionie WNP tylko w przypadku stosowania procedur demokratycznych i przestrzegania suwerenności tych państw przez Rosję lub inne państwo członkowskie (mapa mentalnościowa, koncert mocarstw).

    f) wzrost współzależności gospodarczej z USA, państwami BRICS oraz ekonomicznymi międzyrządowymi organizacjami integracyjnymi z całego świata (przede wszystkim afrykańskimi i azjatyckimi).
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg