Konsulat informuje pielgrzymów

RADIO WATYKAŃSKIE |

publikacja 06.04.2011 19:37

Wydział Konsularny Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Rzymie pragnie przekazać kilka praktycznych rad i wskazówek dla osób przygotowujących się do wyjazdu na uroczystości beatyfikacji Jana Pawła II do Rzymu.

Konsulat informuje pielgrzymów Andrzej Macura / CC-SA 3.0 Rzym, bazylika św. Piotra

W pierwszej kolejności pragniemy przypomnieć o konieczności zaopatrzenia się w Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) i posiadaniu przy sobie ważnego dokumentu tożsamości (paszport lub dowód osobisty). Zalecamy ponadto zaopatrzenie się w kartkę zawierającą informację kogo należy powiadomić w razie konieczności, z jaką grupą czy skąd dana osoba przyjechała. W przypadku osób chorych - o podanie rodzaju choroby i ewentualnie koniecznych leków lub leków, na które dana osoba jest uczulona. Ułatwi to udzielenie pomocy pielgrzymom w przypadku zagubień lub ewentualnych zasłabnięć, które mogą się zdarzyć podczas pobytu w Rzymie. Pamiętajmy, że 1-go maja w Rzymie może być gorąco, warto więc mieć przy sobie wodę do picia, nakrycie na głowę, wygodne obuwie.

Wydział Konsularny przypomina również, że nie ma kart wstępu, ani biletów na uroczystości beatyfikacyjne. Przestrzegamy przed oszustami, którzy będą chcieli sprzedawać różnego rodzaju bilety i wejściówki na Plac Świętego Piotra.

Organizatorzy uroczystości apelują o zwracanie się po wszelkie informacje do instytucji odpowiedzialnych za organizację.

Wydział Konsularny przypomina w tym miejscu, że informacje dotyczące organizacji uroczystości można znaleźć na stronie internetowej Ambasady RP w Rzymie (www.rzym.polemb.net). Wydział Konsularny udziela również informacji dotyczących beatyfikacji Jana Pawła II pod następującymi numerami telefonów:

  • 003906/36204309
  • 0039/3403292956
  • 003906/36204302


Można również kierować zapytania w formie pisemnej:


W dniach poprzedzających uroczystości beatyfikacujne, w trakcie ich trwania oraz przez kilka następnych dni pracownicy Wydziału Konsularnego będą prowadzili całodobowe dyżury telefoniczne, które mają na celu ułatwienie kontaktu z tutejszą placówką w nagłych wypadkach, jak i udzielanie na bieżącą niezbędnej pomocy w sprawach losowych, takich jak utrata dokumentów, zagubienia, itp.