GOSC.PL |
publikacja 21.09.2012 11:37
Takim hasłem brytyjscy chrześcijanie chcą przypomnieć swoim rodakom, że Boże Narodzenie należy traktować dosłownie.
ChurchAds.net
"Boże Dziecię. Płacze. Siusia. Zbawia świat. Boże Narodzenie zaczyna się od Chrystusa. Nie do kupienia w sklepach"
Ekumenicznej organizacja ChurchAds.Net już we wrześniu rozpoczęła przygotowania do grudniowej kampanii, która będzie podkreślała, że święta Bożego Narodzenia są nieodłącznie i „przede wszystkim” związane z Chrystusem. Na wielkich billboardach, plakatach na zewnątrz kościołów i przy wiatach przystankowych znajdzie się wizerunek rozświetlonej lalki, symbolizującej dzieciątko Jezus. Obok pojawiają się słowa. „Boże Dziecię. Płacze. Siusia. Zbawia świat. Boże Narodzenie zaczyna się od Chrystusa. Nie do kupienia w sklepach”.
ChurchAds.Net chce w ten sposób zaapelować do młodszych pokoleń, żeby Jezus stanął w centrum ich rozmów. Organizacja ma też nadzieję, że plakaty będą skutecznie zajmować i pouczać dorosłych przechodniów szukających świątecznych prezentów.
Pomysł zyskał poparcie przywódców kościoła anglikańskiego. - To kolejny mocny i uderzający obraz. Jednych zaskoczy, innym będzie przeszkadzał, czyli wywoła w społeczeństwie reakcje, które swego czasu towarzyszyły słuchaczom Jezusa - powiedział biskup Bradford Nick Baines.
Mark Greene, dyrektor wykonawczy londyńskiego Instytutu Współczesnego Chrześcijaństwa podkreślił, że tego typu projekt to świetna forma podważenia współczesnej herezji o tym, że Jezus nie jest Bogiem, tylko mitycznym dzieckiem. – Narodziny Chrystusa nie są marketingową okazją do kupowania zabawek i prezentów, tylko przypomnieniem, jak rozpaczliwie potrzebujemy Boga i jak rozrzutnie Bóg kocha świat – tłumaczy.